sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Mikrotukihenkilön työmenetelmät ja välineet

Miten ongelma selvitetään?

Ongelma selviää kysymällä asiakkaalta millainen ongelma on koneella. Esimerkiksi jos kone on alkanut avaamaan ikkunoita itsekseen niin kyseessä on melko varmasti virus. Virukset tulevat esim. haitallisia ohjelmia avaamalla tai haitallisilla sivustoilla käymällä.

Miten ongelma korjataan?

Ongelman voi korjata helposti asentamalla virustentorjuntaohjelman ja skannaamalla tietokoneen, esimerkiksi Avast on ilmainen ja hyvä virustorjuntaohjelma. Asiakasta ohjeistetaan käymään Avastin verkkosivuilla ja vaihe vaiheelta opastetaan ohjelman asennus ja virusten skannaus.

Mitä eri asiakaspalvelun asioita mikrotukihenkilön tulisi hallita?

Mikrotukihenkilön tulee hallita asiakkaiden kanssa kommunikointi ja olla avulias ja kärsivällinen ihmisten kanssa, joille tietokoneen käyttö on vieras asia. Mikrotukihenkilön tulisi myös olla oma-aloitteinen ja osata puhua sujuvasti englantia.

Mitä prosessista tulisi oppia?

Prosessista tulisi oppia palveluhenkisyyttä ja yhteistyötaitoja ja kykyä keskitttyä useihin asiohin samanaikaisesti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti